30 päeva katsetus – ei suhkrule, teraviljale ja töödeldud lihatoodetele


Alustan 30 päevast katsetust. Milles see seisneb? Loobun suhkrust, teraviljatoodetest ja töödeldud lihatoodetest (st vorst, suitsuvorst jne. Puhast liha söön ikka edasi) kuuks ajaks täielikult. See tähendab, et ei mingit suhkrut ega KÕRRELIST teravilja sisaldavaid toite – jäävad ära saiakesed, karastusjoogid, mahl, leib, magustoidud, tordid, riis, makaronid, vorst. Kahjuks vähemalt kuuks ajaks tähendab see ka kaerahelbeid, mis on ühed mu lemmikud.

Sellel kõigel on kolm põhjust. 

Mainin juba ette ära, et kindlasti on need põhjused üksteisest sõltuvad ja tugevalt seotud.

Põhjus numero uno

Esiteks kuna ma olen ohjeldamatu magusasõber (isegi relvaähvardusel ei suuda ma magustast üldiselt loobuda), siis enda joone peale saamiseks pean tegema radikaalseid käike. Ma tunnen ennast piisavalt hästi – kui juba 1 tükikene šokolaadi või 1 lusikas suhkrut läheb toidu sisse, siis ei suuda ma enam ennast ohjeldada. Ma olen KÕIK või MITTE MIDAGI tüüpi inimene. Äärmusest äärmusesse.

Seega, et enda elu lihtsamaks teha ning üldse mitte anda võimalus ahvatlustele ja sellega kaasnevalt ka kukkuda magusa õgimise õnge, loobun vähemalt 30ks päevaks parem üldse.

Põhjus nr 2

mulle tundub, et nende toiduainetega on mingi jama. Vähemalt minu puhul. Mulle tundub, et nendes toitudes on justkui mingi sõltuvusttekitav aine sees. Ühe ampsu võtan ja tahan muudkui veel ja veel. Kui ma alustan söömist, ei suuda enam lõpetada. Kuigi ma ei tunne nälga. Isegi kui on tunne, et ei mahu enam grammigi sisse, olge mureta mahub veel ja veel. Kui vabatahtlikult ei lähe, siis nuiaga takka pressides ikka.

Vahel öösel nagu robot, endale aru andmata, võtan leivaviilu ja söön selle ära. Täpselt sama muster kordub näiteks vorstiga ja veel paljude teiste toitudega. Loomulikult ei piirdu see ühega lõppkokkuvõttes. Söön automaatselt veel vähemalt 2-3 tükki. Isegi ei mõtle, et ei tohiks süüa või miks ma seda teen. Ei ole ju normaalne.

Väidetavalt tootjad kulutavad hiigelsummasid leidmaks aineid, mis toidusse lisades sõltuvust tekitavad. Ilmselgelt on nende raha õigesse kohta läinud ja see kõik toimib. Vähemalt minu puhul. Keda teema rohkem huvitab võib leida netist palju ja väga põhjalikku inglisekeelset infot. Mõned eestikeelsed artiklid ja arvamuslood neile, kes emakeeles tahava lugeda :

Põhjus number kolm

need ained tekitavad raskustunde. Mulle vähemalt nii näib. Ma tunnen tihtipeale peale söömist loiuna, kõhus on meeletu raskusetunne, isegi siis kui ei ole söönud üleliia palju. Võibolla see tõesti ainult näib nii ja on mingi pettekujutelm, kuid 30 päevaga peaks see selgeks saama. Eks näis kas tunne muutub paremaks ja loomulikumaks.

Küsite ehk, et mida ma siis üldse söön?

Süüa on ju nii palju! Kindlasti liha – kana, kala, veis. Hästi palju juurikaid, köögivilju ja rohelist kraami. Oad, kapsas, porgand, kurk, suvikõrvits, maguskartul e bataat, paprika, erinevad salatid – nimekiri on lõputu. Siis kindlasti muna, kodujuustu. Jahu asendan mandlijahuga, nii saab ka näiteks pannkooke küpsetada. Mis siis veel … puuviljad kindlasti, kuigi kogused üritan hoida mitte liiga suured ja süüa pigem päeva esimeses pooles. Teraviljadest jäävad kinoa ja tatar, mis ei ole kõrrelised ning ei sisalda seega toksiine, mis tekivad “seisnud” teraviljas.

Would anyone like to join?

Bread group

Advertisements

Tagged: , , , , , ,

6 thoughts on “30 päeva katsetus – ei suhkrule, teraviljale ja töödeldud lihatoodetele

  1. marelle 02/11/2013, 11:12 Reply

    tahtsin lihtsalt öelda, et Sa oled niiiii tubli ja inspireeriv! lõpetasin just hommikuse kaerahelbepudru ja kaalun, kas peaks ka sellest edaspidi loobuma .. 🙂

  2. Reilika 02/11/2013, 18:00 Reply

    Aitäh, Marelle! Kui sulle kaerahelbepudru maitseb ja kaaluga muret ei ole või see langeb kenasti, siis ei pea ju loobuma 🙂

  3. Helen 03/11/2013, 11:26 Reply

    Tubli 🙂 Mina järgin Marek Kalmuse koostatud toitumiskava, kus teravili jms soovi korral on sees sh kartul. Leib on aga igahommikune teema mul kui vähegi soovi.Mina aga jätsin ka riisi,pasta, pudrud jms asjad ära. Peale nende söömist jah on selline äärmiselt raske olemine. Viiimane piir oli siis kui hommikuks sõin 35 g kuivainena neljaviljahelbe putru mis tekitas jubeda väsimuse ja 2h hiljem kui kiirkõndi tegema läksin oli ikka endiselt loid olla ja lausa hakkas virvendama pilt silme ees. Siis jätsin ära ja nüüd palju parem olla ja sellist nõrkust vms pole olnud. Ja kaal langeb ka paremini, ikkagi karnivoori toitumine peamiselt 😀 Aga Sulle palju jaksu ja edu!

  4. Reilika 03/11/2013, 12:46 Reply

    Helen, kas sa lisaks toitumikavale võtsid Kalmuselt ka treeningkava?

  5. Helen 01/12/2013, 20:18 Reply

    Jah, võtsin treeningkava ka. Lisaks sellele kiirkõnd 4x nädalas lapsevankriga. Nüüd olen rahulikumalt võtnud kuna liigselt trenni küttes ning puhkepäevi mitte tehes kaal ei lange nii hästi.

  6. xxx 21/01/2016, 05:58 Reply

    I’ve learn several excellent stuff here. Certainly price bookmarking for revisiting.
    I wonder how much effort you set to create this type of excellent informative site.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s